Fysioterapia

Tuki- ja liikuntaelinongelmien fysioterapia. Erikoisosaamisalueina lihas- ja nivelperäiset kiputilanteet, sekä olkanivelalueen, niska/hartiaseudun ja alaselkäalueen kiputilanteet

Tarvitsetko fysioterapiaa?

1) Onko Sinulla lepotilanteessa tai fyysisen aktiivisuuden aikana ilmaantuvia lihas/nivelkipuja?

2) Onko fyysinen suorituskykysi heikentynyt viime aikoina?

3) Etkö kehity omassa liikuntalajissasi riittävän nopeasti?

4) Haluatko selvittää onko fyysinen toimintakykysi parhaalla mahdollisella tasolla?

Jos vastasit johonkin kohtaan kyllä: Tarvitset fysioterapiaa!

Tarjoamani fysioterapia

Tarjoamani fysioterapia keskittyy lihas- ja nivelkiputilanteiden hoitamiseen! Hoitotoimenpiteet määräytyvät puhtaasti tilanteen mukaan – toisinaan vaiva voi hoitua pelkällä lihaskäsittelyllä (hieronta/pehmytkudoskäsittely), ja toisinaan vaivan hoitamiseen tarvitaan fyysistä harjoittelua!

Tarjoamani fysioterapia rakentuu aina tapauskohtaisesti. Ensimmäisellä tapaamiskerralla tutkin tilanteen alkuhaastattelun sekä testien kautta. Näiden tietojen avulla esitän oman näkemyksen kivun aiheuttajasta, sekä kerron parhaan hoitomuodon tilanteen korjaamiseksi. Hoitomuodot jakautuvat manuaaliseen käsittelyyn tai fyysiseen harjoitteluun – ja joissakin tilanteissa voidaan tarvita molempia!

Tarjoamani fysioterapiapalvelut keskittyvät vastaanottopalveluiden ja ohjauspalveluiden ympärille! Vastaanottopalveluilla tarkoitetaan manuaalisia hoitomuotoja, ja ohjauspalveluilla fyysisen harjoittelun kautta toteutettavaa fysioterapiaa. Manuaaliset hoitomuodot tarkoittavat terapeutin käsien kautta suoritettuja hoitomuotoja (erilaiset hieronta/pehmytkudostekniikat, sekä nivel/hermokudosmobilisaatiot)!

Tarjoamani vastaanottopalvelut:

Tarjoamani ohjauspalvelut:

Valmiit tutkimuspaketit

Haluaisitko tietää enemmän kehosi tilanteesta – oletko riittävän liikkuva, miten tukilihasrakenteesi toimivat, miten hahmotat kehon olennaisimmat liikesuunnat, ja millä tavalla nivelrakenteesi kontrolloituvat aktiivisen kuormituksen aikana?

Olen oman työuran aikana rakentanut varsin kattavan testipatteriston jokaiselle nivelrakennealueelle, ja tarjoan piakkoin mahdollisuuden jokaiselle kiinnostuneelle testata nämä kokonaisuudet läpi! Testit ovat käyneet pitkän seulontaprosessin, ja lopputuloksena on pelkästään toimintakyvyn kannalta olennaisia tietoja – eli ns. ylimääräiset nippelitietoa tarjoavat testit on jätetty käytännössä kokonaan pois!

Julkistan tämän palvelun talvi/kevät 2021 akselilla, eli piakkoin! Näiden tietojen testaaminen on äärimmäisen mielenkiintoista – saat näiden testien kautta tietoa oman kehon heikoista ja vahvoista lenkeistä! Ja näitä tietoja voit tietysti hyödyntää jatkossa esim. ennaltaehkäisevässä mielessä! Testien kautta voit tietysti saada myös ohjeet tilanteen korjaamiselle! Testitilaisuus sinänsä sisältää vain testaamisen, eli korjaustoimenpiteet läpikäydään toisella kerralla!

Pysy kuulolla!

Erikoisosaaminen

Oma erikoisosaaminen keskittyy vahvasti tuki- ja liikuntaelinongelmien fysioterapiaan. Tämä tarkoittaa paikallisten lihas- ja/tai nivelkipujen hoitamista! Omaksi erikoisosaamisalueeksi on muodostunut vuosien varrella erityisesti toiminnalliset ongelmat, eli kivun ilmaantuminen tietyissä tilanteissa ilman tarkempaa selitystä kivun aiheuttajalle! Asiakaskokemusten kautta olen syventynyt jokaisen nivel- ja lihasrakennealueen fysioterapiaan, mutta erityisesti olkanivel- ja keskivartaloalueen kiputilanteet ovat omaa erikoisosaamista parhaimmillaan!

Omat erikoisosaamisalueet:

– Lihas- ja nivelperäiset kiputilanteet

– Lepokipu ja kuormituksen aikana esiintyvä kipu

– Olkanivelalueen kiputilanteet

– Niska/hartiaseudun oireet

– Tuki- ja liikuntaelinongelmat

– Alaselkäalueen kiputilanteet

– Leikkauksen jälkeinen kuntoutus

Ensimmäinen tapaaminen

Ensimmäinen tapaamiskerta rakentuu lähes puhtaasti tilanteen mukaan! Ensimmäisellä tapaamiskerralla perehdytään sinun tilanteeseen alkuhaastattelun kautta, alkuhaastattelun jälkeen tapahtuu tutkimisosio, ja jos aikaa jää, aloitetaan hoitotoimenpiteet!

Ensimmäinen tapaamiskerta voi sisältää pelkästään alkuhaastattelun ja tutkimisosion, eli varauduthan mahdolliseen toiseen ajanvaraukseen! Ensimmäinen ajanvarauskerta voi sisältää pelkästään alkuhaastattelun ja tutkimisosion, jos sinulla on runsaasti epäselviä kiputilanteita, ja/tai sinua on hoidettu sekä tutkittu tuloksetta aikaisemmin useammalta taholta (esim. erilaiset lääkäritutkimukset). Epäselvien tilanteiden kartoittamiseen tarvitaan todennäköisesti enemmän tutkimista, ja tähän tietty kuluu enemmän aikaa!

Jos haluat käydä pelkästään yhden kerran, ilmoitathan tämän mahdollisimman aikaisessa vaiheessa – tässä tilanteessa pyrin rajaamaan vaihtoehdot todennäköisyyksien ja alkuhaastattelun perusteella mahdollisimman suppeaksi, ja annan hoito-ohjeet mukaan heti ensimmäisellä kerralla!

Tyypillinen hoitosarja rakentuu yleensä 2-3 käyntikerrasta (ml. ensitapaaminen)!

Usein kysyttyä & blogikirjoitukset

Toiminnallinen vs. rakenteellinen ongelma