TREENIANALYYSI

Ohjatun treenin aikana tapahtuva suoritustekniikka- ja treenin kuormittavuusanalyysi!

Tarvitsetko treenianalyysin?

Mitä tarkoittaa treenianalyysi?

Tarjoamani treenianalyysi

Treenien sijainti

Mitä treenataan?

Valmiit treenit

Tarvitsetko treenianalyysin?

- Haluatko tietää, miten suoritustekniikkasi pysyy, kun tankoon lisätään enemmän painoa, ja treeni muuttuu todella kuormittavaksi?

- Haluatko tietää, treenaatko riittävän kovaa?

- Onko sinulla jokin lihasryhmä/alue, joka ei kehity millään keinolla?

- Oletko aloittelija tai pidempään treenannut, ja haluat saada varmuuden oman treenin optimaalisesta toteutuksesta?

Jos vastasit johonkin kohtaan kyllä: Tarvitset treenianalyysin!

Mitä tarkoittaa treenianalyysi?

- Treenianalyysi = ohjattu treeni, ja treeniin liittyvien tekijöiden analysointi:

1) Suoritustekniikoiden analysointi

2) Treenin kuormittavuuden analysointi

- Treenianalyysin kautta saat arvokasta tietoa siitä, treenaatko riittävän kuormittavasti - sekä mitä tekniikoille tapahtuu kuormittavuuden lisääntyessä!

Tarjoamani treenianalyysi

– Tarjoamani treenianalyysi pohjautuu lähes 20 vuoden opiskelujen, yli 20 vuoden ennennäkemättömän brutaalin treenikokemuksen, ja 7 vuoden fysioterapia/personal training- työskentelyn ympärille!

– Opintojen ja työkokemuksen kautta pystyn tarkkaan määrittämään jokaisen ongelmakohdan, joka voi hidastaa/estää kehitystä!

– Oman treenitaustan kautta tiedän tarkkaan treenaatko riittävän kovaa – vai pelkästään kuvitteletko treenaavasi kovaa!

Treenien sijainti

– Treenit järjestetään pääasiassa Hallituskadun WFC:n tiloissa (www.wfc.fi).

– WFC:lle maksetaan kertakäyntimaksu <i>(5€ tai 11€, riippuen käyntiajankohdasta)</i>, maksu ei koske WFC:n jäsenasiakkaita.

– Tarvittaessa myös toimitiloissani Kehräsaaressa

– Sovittaessa muutkin kuntosalit voivat onnistua, kysy lisää!

Mitä treenataan?

– Treenin sisältö on täysin vapaasti muokattavissa omien toiveiden mukaan!

– Treeni voi koostua esim. omista suosikkiharjoitteista, epävarmoista harjoitteista, tavoiteharjoitteista, tai ongelmalihasryhmistä!

– Voit valita myös valmiiksi suunnitelluista treeneistä!

– Valmiit treenit pohjautuvat omaan tietotaitooni<i> (anatomiaa, fysiologiaa, tutkimustieteitä ja käytäntöä)</i>, tule testaamaan!

 

Valmiit treenit

Oma valinta

– Onko Sinulla jokin ongelmallinen lihasryhmäalue, joka ei kehity sitten millään?

– Jokin alue, jonka treenaaminen provosoi kipua?

– Tai jonka liikeratojen hallinta ei suju mitenkään?

– Jos vastasit kyllä – kerro tämä ajanvarauksen yhteydessä!

– Räätälöin Sinulle oman treenitapaamisen tarpeesi mukaan, katsotaan treenaamisen avulla mistä tilanne johtuu!

Käsitreenit

1. Täydellinen käsitreeni: 60min tiukka käsitreeni – vedetään hauikset ja ojentajat muille maille!

2. Hauis- ja kyynärvarsitreeni: 60min tiukka hauistreeni, laitetaan samalla myös kyynärvarret töihin!

3. Ojentajatreeni: 60min ojentajatreeniä? Onnistuu, jos sisältö pohditaan tarkkaan! Myös rinta- ja hartialihasrakenteet saavat osumaa!

Rinta/hartiatreenit

1. Täydellinen rinta- ja hartiatreeni: 60min koko rintalihasalueen sekä hartialihaksen etu- ja sivuosa-alueen kattava treeni, kädet eivät liiku tämän jälkeen!

2. Rintatreeni: 60min treeni keskittyen enemmän rintarakenteita kuormittaviin harjoitteisiin

3. Hartiatreeni: 60min hartialihaksen etu- ja sivuosaan keskittyvä treeni (leveämmät ovet tilaukseen)

Yläselkätreenit

1. Täydellinen yläselkätreeni: 60min yläselkäalueen murjomista, yhdessä treenissä lähes kaikki mitä yläselkään pitäisi tehdä!



2. Soututreeni: 60min aikaa tehdä selästä paksumpi – ja niin tehdään!

3. Ylävetotreeni: 60min aikaa tehdä selästä leveämpi – ja niin tehdään!

4. Hartialihaksen takaosatreeni: 60min pelkkää hartialihaksen takaosaa? Onnistuu, jos sisältö pohditaan tarkkaan! Myös kiertäjäkalvosinrakenteet saavat osumaa!

Keskivartalotreenit

1. Täydellinen keskivartalotreeni: 60min aikana kaikki keskeisimmät rakenteet läpi, huh!

2. ABS-treeni: 60min keskittyen vatsa-alueen lihasten murjomiseen

3. Spine-treeni: 60min keskittyen lanneselän ojentaja-, sivutaivutus- ja rotaatiorakenteiden treenaamisen – ehdoton must kaikille kyykystä sekä maastavedosta kiinnostuneille!

Alakroppatreenit

1. Täydellinen alakroppatreeni: 60min aikana koko alakroppa!

2. Reiden etuosa- ja pakaratreeni: 60min kyykkyjä, prässejä, ja vetoja!

3. Reiden takaosa- ja pakaratreeni: 60min lonkan ojennusharjoitteita!

4. Kyykkytreeni: 60min pelkkää kyykkyä? Kyllä onnistuu, kunhan sisältö on suunniteltu huolella!

5. Pakaratreeni: 60min tehokkaimpia pakaraharjoitteita, reiden etuosa ja reiden takaosa ottavat osumaa myös!

6. Takaketjutreeni: 60min aikaa antaa reiden takaosalle sekä pohkeille runtua!