2019 – Yhteenvedon aika

Vuosi 2018 alkaa hiljalleen olemaan paketissa. Vuoden vaihtuminen harvoin muuttaa todellisuudessa ketään tai mitään, mutta näin yritystoiminnan kannalta tämä ajankohta toimii äärimmäisen hyvin pienenä kulmakivenä toimintaa kehittäessä! Omat edelliset vuodet ovat ohjautuneet kovaa vauhtia yhteen tiettyyn suuntaan, ja tälle päivämäärälle olen asettanut pienen välietapin matkan varrella!

Vuodesta 2019 alkaen aloitan yhteenvedon!

Ok, huippua. Yhteenvedon mille?

Kaikelle mitä tiedän!

No jopas. Mikäs tässä on nyt niin erikoista?

Yhteenveto tulee kattamaan kaiken tiedon, mitä olen vuosien varrella hankkinut. Ja sitä tietoa on valehtelematta paljon! Sen verran rajaan aihealuetta, että tieto tulee koskemaan liikunta-alaa, ravitsemusta, kehonhuoltoa/hierontaa ja fysioterapiaa/kuntoutusta!

Liikunta-alan tieto tulee keskittymään treenaamiseen. Eli miten saat omista treeneistä todella kaiken hyödyn irti! Miten saat enemmän lihaksia, miten poltat enemmän rasvaa, miten saat enemmän voimaa, miten juokset nopeampaa ja pidempään, ja miten saat lisää liikkuvuutta. Eli miten teet itsestäsi parhaan mahdollisen version!

Tiedot ja esimerkit pohjautuvat suoraan omiin asiakastilanteisiin, sekä omiin kokemuksiin. Oma treenitausta on millä tahansa mittapuulla harvinaisen pitkä (mm. olen aloittanut voimaharjoittelun 11-vuotiaana, ja se on pysynyt mukana katkeamattomana tähän päivään saakka), ja mukaan mahtuu harvinaisen kovia voimatuloksia (mm. 180kg maastaveto 14-vuotiaana, 220kg maastaveto 75kg painossa, ja 240kg x 2 maastaveto maksimirautana, kulmasoudussa 170kg sarjapainot ja penkkipunnerruksessa 145kg sarjapaino). Lisäksi mukana on käsittämättömän brutaalia kehonrakennusharjoittelua 19 vuoden ajalta, kehonpainoharjoittelua, liikkuvuustreeniä ja aerobista harjoittelua. Asiakastilanteet vuorostaan rakentuvat aloittelijoista kilpaurheilijoihin, kuntosalimaailmasta muihin lajeihin!

Ravitsemukseen liittyvät asiat tulevat keskittymään käytännön asioiden loogiseen hallintaan. Eli miten voit rakentaa omaa tavoitetta tukevan ruokavalion helposti ja omatoimisesti! Tavoitteet asettuvat liikunta-, terveys- ja kehonkoostumustavoitteiden ympärille! Sisällöt linkitän vahvasti omiin kokemuksiin, omiin opiskeluihin, ja asiakaskokemuksiin.

Mielenkiintoisena tietona itsestäni tuon esille oman kehonkoostumusmuutoksen elämäni ajalta (miten 70kg miehestä paisui vuosien aikana 110kg kaveri, miten pudotin 35kg puolessa vuodessa ja sain kilot takaisin puolessa vuodessa, ja miten lopulta olen päätynyt pysyvästi takaisin 75kg painoon)! Tietysti olen vain yksi esimerkki, mutta onneksi kuulun ehdottomasti suurimpaan esimerkkikastiin kehonkoostumuksen osalta (en ole luonnostaan änkyräkireä, mutta en myöskään suurta rasvavarastoa mukana kantava)! Eli toimin erinomaisena esimerkkinä mitä ei saa, ja mitä pitää tehdä, jos halutaan pysyviä kehonkoostumusmuutoksia! Kaikki tieto pohjautuu tutkimustietoihin ja ravitsemusfysiologiaan, ja jokaisen asian olen testannut vähintään itselläni ennen julkistamista!

Hierojan paperit ovat olleet kourassa 12 vuoden ajan, ja viimeiset 6 vuotta olen tehnyt asian kanssa päätoimisesti työtä. Tietoa on tullut täysin käsittämätön määrä, ja lähes kaikki puhtaasti asiakkaiden kautta – eli miten sitä lihasta pitäisi todella hoitaa taustoista riippuen! En osaa päästää asiakkaita sormieni läpi ilman tilanneanalyysiä, ja näiden kautta tietoa on tullut murskaavan paljon. Tämä paketti tulee liittymään tarkkoihin ohjeisiin miten jokaisen pitäisi huoltaa omaa kehoa!

Fysioterapiapuolen kautta tuon tietoa omatoimiseen tukilihasrakenteiden vahvistamiseen ja toimintakyvyn kehittämiseen liittyen. Eli miten voit omatoimisesti tutkia itsesi, ja saada oma suorituskyky täysin uudelle tasolle elintärkeiden rakenteiden vahvistamisen avulla! Fysioterapiaan liittyen tulee tietoa myös ammattilaisille – keskittyen kuntouttaviin harjoitteisiin ja tutkimiseen!

Lisäksi tietoa tulee vähän muustakin – mm. aerobinen harjoittelu saa vihdoin kaivattua ja yksinkertaistettua faktaa, ergonomia-asiat avataan keskeisimpien tekijöiden osalta (nukkuminen, jalkineet, istumaergonomia), ja vähän kaikkea muutakin!

Ja niin – ehkä kaikkein merkittävimpänä tietona erityisesti liikunta-alaan liittyen on oma vakaumus puhtaan liikunnan puolesta. Pitkään jatkuneeseen harjoitteluun yhdistetään tyypillisesti lääkeaineiden käyttö, mutta oma asenne ulkopuolisiin apuihin on ollut alusta alkaen sama: en tarvitse mitään, mitä en ruokakaupasta saa. Eli kyllä – kaikki tulokset (voima- ja kehonkoostumusmuutokset) ovat hankittu nöyrää tietä pitkin. Ilman kehonkoostumukseen vaikuttavien lääkeaineiden käyttöä! Jokainen lihas- ja rasvakilo, sekä jokainen toisto ja lisälevypaino on pelkän omistautuneisuuden takana!

Tekstiä tulee kyllä myös lääkeihmisille, mutta ei lääkeisiin liittyen. Tekstit liittyvät tietty treenien järkevämpään toteuttamiseen ja optimointiin! Varsinaiset lääkevinkit pitää valitettavasti hakea muualta.

Hetkinen, eikös näistä ole ollut aikaisemminkin puhe?

Kyllä – avasin viime vuonna Youtube-kanavan, ja tässä oli tarkoitus tuoda nämä asiat esille. Mutta huomasin kuitenkin pienen epäkohdan omissa suunnitelmissa, ja loppuvuosi menikin näitä epäkohtia korjaillessa. Sain siis paremman idean! Parempi idea on rakenteilla parhaillaan, ja suunnitelmien mukaan keväällä pitäisi olla idea julkistettavassa muodossa! Suunnitelmat ovat edenneet aikataulun mukaan täysin (itse asiassa olen hieman aikataulua edellä), eli kevättä odotellessa!

Kenelle nämä tiedot ovat suunnattuja?

Nöyrästi sanottuna kaikille maapallon ihmisille. Liikuntaa aloittelevat henkilöt saavat käsittämättömän paljon vinkkejä ja tietoa, miten asioita olisi järkevintä viedä eteenpäin. Epäselvien ravinto-ohjeiden kanssa painivat saavat yksinkertaistettua ja käytännössä todistettua tietoa oman ruokavalion rakentamisesta. Kilpaurheilijat saavat arvokasta tietoa omien heikkouksien paikantamisessa, ja erityisesti näiden korjaamisessa. Kehonrakentajat ja fitness-kisaajat saavat arvokasta tietoa miten saada lisää lihaksia, ja miten pitää omasta fyysisestä jaksamisesta huolta ympäri vuoden! Ja lääkkeettömät kuntosaliharrastajat saavat kultaakin kalliimpaa tietoa sudenkuopista – eli mitä ja keiden juttuja ei pidä kuunnella, jos halutaan paljon lihaksia/voimaa/polttaa rasvaa ilman hormonaalisia ongelmatilanteita!

Eikös näitä samoja palveluja ole netti täynnä?

Kyllä ja ei. Samoja palveluja löytyy kyllä, mutta samat speksit omaavan yhden henkilön esittämänä ei. Omat speksit ovat:

  1. Pitkä treenitausta: 24 vuotta voimaharjoittelua ja 19 vuotta bodausta – ja jokainen vuosi pelkkää brutaalia tuloshakuista kiputreeniä. En ole pelkästään teoriamies, vaan tiedän mitä pitää tehdä, jos halutaan todella tuloksia!
  2. Pitkä opiskelutausta: 3 tutkintoa ja yhteensä noin 6 vuotta penkillä istumista. En ole pelkästään kovan treenin asiantuntija, vaan taustalla on lisäksi kattava määrä alaan liittyvää opiskelua!
  3. Työkokemus: olen työskennellyt fysioterapeuttina, urheiluhierojana ja personal trainerina päätoimisesti vuodesta 2012 alkaen. Ja nämä vuodet ovat olleet täynnä erinomaisia esimerkkejä täysin nollatason aloittelijoista kansainvälisiin huippu-urheilijoihin. Enkä ole päästänyt ketään läpi ilman analysointia!
  4. Lääkkeettömyys: Kaikki mitä teen pohjautuu täysin lääkkeettömään urheiluun! Eli oma treenitausta, sekä kaikki antamani ohjeet ovat suunnattuja henkilöille, keiden käytössä ei ole kehonkoostumukseen vaikuttavia lääkeaineita!
  5. Loputon tiedonjano ja aito halu auttaa ihmisiä: En tee tätä julkisuushakuisesti. Olen enemmänkin jatkuvassa kyselyiässä, ja haluan saada jokaiseen kysymykseen vastauksen. Ja mielelläni tuon nämä vastaukset jokaisen ulottuville – tavalla tai toisella!

Jokaista speksiä on kyllä tarjolla, mutta jokin linkki puuttuu lähes jokaiselta kilpailevalta palveluntarjoajalta.

Yhteenveto

Siinä pieni spämmi vuodelle 2019! Pysykäähän mukana! Hommat etenevät hissukseen (kaikki tulee yhden miehen kynästä), mutta etenevät kuitenkin! Tietoja ei tuoda samalla puuduttavalla tavalla esille, kuin tämän hetkinen blogi – ehei! Nämä tiedot tuon kompaktisti, ymmärrettävästi ja 100% käytännön esimerkkien kautta! Kaikkia tietoja ei tietty tuoda 2019 aikana esille – 2019 vuosi toimii yhteenvedon aloitusvuotena! Tästä matkasta tulee pitkä, ja ennennäkemättömän kattava koko liikunta-alaan liittyen!

Leave a Comment

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

two + seven =